I dag är det dags för årets Super Bowl i USA. Över 100 miljoner amerikanare tittar på denna årliga final i amerikansk fotboll. Det finns även en tradition för företag att lansera sina nya reklamfilmer just under Super Bowl, eftersom “alla” tittar på TV då. (Dessutom ombeds tv-tittarna att inte alla gå på toa i reklamen, för det skulle ledningarna inte palla!!! 😉 ) Hursomhelst kan det kosta upp till 40 miljoner kronor att visa en 30 sekunder lång reklamfilm!!! Det finns faktiskt de som kollar på matchen mest för att få se de nya reklamfilmerna 🙂
Men nog snackat. Dagens inlägg är faktiskt hämtat från Hippson.se, som skrev den första och bästa recensionen om “Världens bästa häst” (klicka på boktiteln för att läsa blogginlägget!) när den kom ut i höstas. De länkade nämligen till en reklamfilm som hade smygpremiär i fredags och som snart har visats 33 miljoner gånger på youtube! http://www.youtube.com/watch?v=uQB7QRyF4p4 (Klicka på länken så kommer du direkt till filmen.)
Ja alltså, det enda som saknas i filmen är lite produktplaceringar av “Världens bästa häst” och “Bästa boken om min hund“!! 😉
Men ändå, titta och mys 🙂
—